Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach

Menu

Nagłówek

Nawigacja

BLIK

BLIK to sposób płatności mobilnych, ułatwiający i przyspieszający transakcje finansowe.

Szybko zapłacisz, wypłacisz i przelejesz! 

BLIK zastępuje gotówkę i karty płatnicze. Pozwala płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz daje możliwość wypłaty gotówki (w bankomatach oznaczonych logo BLIK) przy użyciu smartfona z aplikacją SGB Mobile.

Gdzie użyć BLIKA?

Zapłacisz w internecie, w sklepie, wypłacisz pieniądze z oznaczonych bankomatów, dokonasz opłaty w ulicznych parkomatach, rozliczysz się za usługi z administracją publiczną, kupisz bilety do kina itp.

Gdzie znajdę BLIKA?

W aplikacji Portfel SGB, która jest dostępna dla smartfonów z systemem Android i iOS. Możesz ją pobrać w sklepie Google Play i App Store na swoim smartfonie.

W zależności od systemu operacyjnego (Android lub iOS) wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację:

grafika,miniatura,332,app-sklep-google-play-badge-e1564148314335.jpg   grafika,miniatura,331,app-store-badge-pl-blk-e1564148236127.jpg

Czy BLIK jest bezpieczny?

Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko, bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej SGB Mobile, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN.
W trakcie akceptacji transakcji masz możliwość ponownej weryfikacji jej na ekranie telefonu (widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji). Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?

Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.

Ile kosztuje usługa BLIK?

Za korzystanie z BLIKA nie ponosisz żadnych kosztów. To darmowa usługa.

Jak płacić BLIKIEM w internecie?
 
1. Wybierz „Płatność BLIK”.
2. Wygeneruj kod w swojej aplikacji mobilnej.
3. Wpisz kod na stronie internetowej.
4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie.
 
 
Jak płacić BLIKIEM w sklepie?
 
1. Poinformuj sprzedawcę: płacę BLIKIEM!
2. Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej.
3. Wpisz kod na terminalu.
4. Potwierdź płatność w swoim smartfonie.
 
 
Jak wypłacać BLIKIEM w bankomacie?
 
1. Sprawdź czy bankomat akceptuje wypłatę BLIK.
2. Wybierz opcję wypłaty BLIK.
3. Wybierz kwotę wypłaty.
4. Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go w bankomacie.
5. Potwierdź płatność w swoim smartfonie.
 
 
Jak przelewać BLIKIEM na telefon?

Jeśli chcesz odbierać przelewy na telefon BLIK, zarejestruj w aplikacji SGB Mobile swój numer telefonu.

Jeśli chcesz wykonać przelew:
 
1. Wybierz przycisk „Przelew na telefon BLIK”.
2. Wybierz numer z listy kontaktów lub wpisz go ręcznie.
3. Wpisz kwotę, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
4. Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.
 
 
Jak wysłać prośbę o przelew BLIK?
 
1. Wybierz przycisk „Prośba o przelew na telefon BLIK”.
2. Wybierz numer z listy kontaktów lub wpisz go ręcznie. Prośbę o przelew możesz wysłać do kilku osób.
3. Wpisz kwotę, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
4. Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.
5. Odbiorca natychmiast otrzyma od Ciebie prośbę. Będzie ona ważna przez 72 godziny. Przez ten czas odbiorca prośby będzie mógł ją zaakceptować lub odrzucić. Po tym czasie prośba wygaśnie.
 
 
Jak wysłać podział rachunku?
 
1. Wybierz przycisk „Prośba o przelew na telefon BLIK”, a następnie opcję „Podział rachunku”.
2. Wybierz numer z listy kontaktów lub wpisz go ręcznie. Prośbę o przelew możesz wysłać do kilku osób. Możesz również uwzględnić siebie w podziale rachunku.
3. Wpisz kwotę do podziału rachunku, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
4. Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.
5. Odbiorca natychmiast otrzyma od Ciebie prośbę o podział rachunku. Będzie ona ważna przez 72 godziny. Przez ten czas odbiorca prośby będzie mógł ją zaakceptować lub odrzucić. Po tym czasie prośba wygaśnie.

BLIKUJ mądrze

Pamiętaj o bezpieczeństwie,  zabezpiecz swój smartfon przed kradzieżą i nieuprawnionym dostępem!

Zasady działania BLIK opisane są w Regulaminie korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz w Przewodniku SGB Mobile.

Jak zainstalować BLIKA

Kursy walut

Dane z dnia: 2025-03-31
1 CHF4.3875[kurs w dół]-0.0101
1 EUR4.1839[kurs w górę]+0.0020
1 GBP5.0020[kurs w dół]-0.0246
1 USD3.8643[kurs w dół]-0.0174

Banery

Sekcja kontaktowa

  • Logo

Ludowy Bank Spółdzielczy z siedzibą w Obornikach, przy ulicy Powstańców Wlkp. 5, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Nowe Miasto i Wilda IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000081556, Regon nr 000505757, NIP 787-00-00-068. SWIFT/BIC: GBWCPLPP

Licencja: CC BY 3.0

projekt i wykonanie: extranet